Książka

Pedagogika ogólna

Podtytuł
tradycja - teraźniejszość - nowe wyzwania : (materiały pokonferencyjne)
Autorzy
Hejnicka-Bezwińska Teresa (Redaktor)
Zaadaptowane rozdziały
Wstęp
Aktualne sposoby uprawiania pedagogiki ogólnej w Polsce
Stałe i zmienne elementy treści wchodzące w zakres pedagogiki ogólnej w okresie PRL
Podręcznikowe rozumienie pedagogiki ogólnej i treści nauczania przedmiotu w zakładach kształcenia nauczycieli w II Rzeczypospolitej
Pedagogika ogólna czy system nauk pedagogicznych?
Miejsce pedagogiki ogólnej w kompleksie nauk pedagogicznych
Związki pedagogiki ogólnej z teorią wychowania
Pedagogika a teoria wychowania
Konsekwencje a-historyczności pedagogiki
Pedagogika ogólna w świecie
Od tradycyjnej pedagogiki ogólnej ku nowym wyzwaniom dla badań nad podstawami edukacji
Recepcja filozofii społecznej Jurgena Habermasa we współczesnej pedagogice niemieckiej
Niektóre współczesne doktryny edukacyjne w ujęciu Johna Paula Straina
Pedagogika ogólna czy metapedagogika?
Możliwości uprawiania pedagogiki ogólnej jako teorii krytycznej i metateorii
Pedagogika ogólna a struktura i jakość wiedzy o wychowaniu
Możliwe sposoby pojmowania ogólności pedagogiki
Dekonstrukcja pedagogiki ogólnej i jej kontekstu
Pedagogika ogólna jako składnik rekonstruowany, wartościowany i projektowany teoretycznej historii podstaw edukacji
O naukowym i dydaktycznym statusie pedagogiki ogólnej
Pedagogika ogólna jako przedmiot nauczania w szkołach wyższych w Polsce
Wstęp do pedagogiki
Wstęp do pedagogiki
Studiowanie doktryn pedagogicznych
Wprowadzenie do pedagogiki jako przedmiot studiów pedagogicznych
Pedagogika twórczości w strukturze nauczania pedagogiki ogólnej
Zmiany świadomości edukacyjnej studentów rozpoczynających studia pedagogiczne - komunikat z badań ewaluacyjnych
Nowe wyzwania wobec pedagogiki w świetle doświadczeń młodych nauczycieli
Paradoksy współczesnej pedagogiki
Zamiast Zakończenia - Program działania Zespołu Pedagogiki Ogólnej KNP PAN
Streszczenie w języku niemieckim i angielskim
Informacje o autorach
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej
Miejsce wydania
Bydgoszcz
Rok wydania
1995
Liczba stron
329
ISBN
8370961347
Tematy
Pedagogika
Nauczanie
Polska (20 w.)
Materiały konferencyjne
Stan adaptacji
Tekst z niepełną korektą
Wróć do listy publikacji